2009-01-04

För att göra det lätt för mig själv

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, gör en inte alltid det? Jag flyttade till Stockholm, lärde mig mjölka med spann, köpte snittblommor och jobbade på förlag.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Det är tveksamt om jag hade några. Men jag tänker minst en gång i månaden "nää, nu MÅSTE jag ta tag i mitt liv", så om en ser det så så.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej? Jag tror inte det. Gud, vad pinsamt ifall jag har glömt att någon har tryckt ur sig en unge nu. Dock är typ alla i min ålder här i Åmål preggers eller redan har barn verkar det som.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Eh, inte så många. Danmark om en räknar när jag var på sturup, Tyskland och Sverige då. Blir förhoppningsvis fler i år.

6. Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009?
Ja, ett jobb kanske. Det är ganska mycket som jag vill ha 2009. Jobb, lägenhet och körkort är väl de största grejerna.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas, och varför?
Mitt examensdatum kanske?? Som jag iofs inte kommer ihåg exakt nu, men det var en bra fest.

8. Vad var din största framgång i år?
Att jag klarade min praktik så bra.

9. Största misstaget?
Generellt sett så ångrar jag inte saker. Jag är relativt nöjd med mina handlingar under 2008.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej. Frisk som en nötkärna, det är jag det.

11. Bästa köpet?
Flygbiljetten till Berlin.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra, mat och alkohol.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, en massa saker.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008?
Usch, jag kan verkligen inte komma på sånt direkt ur huvudet. Jace Everetts Bad things kanske, eller Scarlett Johanssons skiva.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag skulle säga att det ligger på en ganska jämn nivå.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Rest, sparat pengar.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Använt internet.

18. Hur tillbringade du julen?
Hos mamma i Hudik, så som brukligt är. Kom till Åmål på annandagen.

19. Blev du kär i år?
Nej.

20. Hur många one night stands?
Haha!

21. Favoritprogram på TV?
True blood.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej.

23. Bästa boken du läste i år?
Einstseins fru av Liv Strömquist, Skin Lane av Neil Bartlett och allt av Camilla Läckberg.
Nä, skoja bara, åtminstone om det där sista.

24. Största musikaliska upptäckten?
Vet inte, Scarlett Johansson kanske, eller att jag inte gillar den svenska musikscenen särskilt mycket kanske.

25. Något du önskade dig och fick?
En ajpodd. Böcker.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Inte direkt. Ett jobb, då.

27. Årets bästa film?
Ingen aning. Jag orkar inte kolla på film så ofta. Juno säger jag (är den från 2008?)

28. Vad gjorde du på din födelsedag?
Hmm, nåt relaterat till Malmöfestivalen kanske. Jag kommer faktiskt inte ihåg. Inte ens bloggen ger några ledtrådar.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Inte egentligen. Särskilt inte andra halvan, eller ja, att ja hade sluppit bo i Huddinge då.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Tråkigt tantigt. Het och härlig. Inte fan vet jafg.

31. Vad fick dig att må bra?
Sommar, utflykter, min häst, vänner, fest, Esther, katter, en bra bok.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Herregud, jag kommer inte på någon! Men det måste det ju finnas, vänta.... Jag tror att det kan vara något fel på mig nu faktiskt, men jag kommer faktiskt inte på någon. Spike i Buffy kanske, men enbart som den fiktiva personen.

33. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Well, feminism som vanligt, tidelag var ovanligt mycket på tapeten i år. Jag skyller det på Don Kulick.

34. Vem saknade du?
Mamma, Naomi och alla i Skåne.

35. De bästa nya människorna du träffade?
Ulrika och Erika.

36. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Att jag kan om jag vill.

37. Citera en sångtext som summerar ditt år:
Nej, jag vägrar.

Inga kommentarer: