2009-03-02

It's all good

Det ar varit en bra helg. Spelade spel med M i fredags, ett helt nytt ett som var lite svårt att förstå sig på när en hade druckit två öl. Men det var roligt och jag vill definitivt spela det igen! 3,5 ljusstakar av 5 möjliga. Lite senare åkte M hem och jag mötte upp lite folk vid Slagthuset för att bevista Nöjesguidenfesten och se Sara spela. Tyvärr var Nöjesguiden inte mycket roligare än förra gången, jag vet inte om jag börjar bli gammal, men det är så jävla hög ljudnivå! Saras tid blev uppskjuten flera gånger och när hon väl började var jag så trött att jag bara orkade stanna under några låtar, men det var roligt ändå. Bästa på hela kvällen. När jag gick från Slagthuset till centralen stötte jag bland annat på: en man som kissade i ett gathörn, en tjej som ramlat ihop i en liten hög (det stod folk, hennes kompisar antog jag, runt henne, så jag stannade inte och hjälpte till, läget verkade vara under kontroll), två asfulla tjejer, en man som ropade "hej, sweetheart!" efter mig, ett par som bråkade på ett ganska obehagligt sätt och två personer som hade ett "djupt" fyllesamtal om hur viktiga ens vänner är. Ja, helt enkelt en helt vanlig fredagskväll. Sen när jag kom till Södervärn och började gå hem var det några killar som skrek massa grejer efter mig, typ: "Ska du inte springa nu?... Slakta.. slakta!!" jo, men det var mysigt. Men jag tog mig hem utan skador.
I lördags fikade jag med Erika och Ulrika, vilket var roligt och skönt och bra på alla sätt. På kvällen var jag på Vinylbaren och grattade I och lyssnade på salut! machaut. Det var trevligt och en lagom lugn aktivitet för mig, var ganska seg efter fredagen. Söndag= brunch på debaser. Det var jävligt gött.
Nu ska jag söka jobb, tvätta och imorgo åker jag till Lund och passar en katt.

Inga kommentarer: