2009-12-28

Nyttårlistan

Snott från Emelie.
1. gjorde du något i år som du aldrig gjort förut
? Jag flyttade till Malmö och började planera för min framtid som egenföretagare.
2. höll du några av dina nyårslöften? Nej, jag hade inga.
3. blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja! Lisa och Janne.
4. dog någon som stod dig nära? Nej, tack och lov.
5. vilka länder besökte du? Inga, utom Sverige då, men här är jag ju jämt.
6. är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Ett jobb och pengar.
7. vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Inget särskilt, kanske den 15/9 när jag började mitt jobb .
8. din största framgång 2009? Att jag fick ett jobb som jag är kvalificerad för.
9. största misstaget? Att jag var arbetslös i mer än ett halvår.
10. har du varit sjuk eller skadat dig? Nej, jag har varit förkyld, men inte värre än så.
11. bästa köpet? Mina nya glasögon, Eddie Izzard-biljetterna och Parisbiljetterna (hoppas jag åtminstone).
12. vad spenderade du mest pengar på? Mat och hyra gissningsvis. Enskilt så är det glasögonen.
13. gjorde någonting dig riktigt glad? Åh, jättemycket! Att jag och Maria har börjat planera, när jag äntligen fick jobb, Eddie Izzard, och så klart, mina vänner. Fina, fina ni!
14. vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2009?
La Roux- Bulletproof
Chairlift- Bruises
Peter Broderick- Below it
Yeah yeah yeahs- Zero
Gossip- Dimestore Diamond
Britney Spears- Piece of me
15. var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare, trots fattigdom.
16. vad önskar du att du gjort mer? Sökt jobb!!!! Nej, men ärligt- ansträngt mig.
17. vad önskar du att du gjort mindre? Oroat mig för min situation.
18. hur tillbringar du julen? Hos mamma.
19. var du kär i år? Nej.
20. favoritprogram på TV? True blood.
21. bästa boken du läste i år? Charlotte Roche- Våtmarker.
22. största musikaliska upptäckten? Ehm, vet ej. Har precis upptäckt The XX och jag gillart.
23. något du önskade dig och fick när du fyllde år? Nej, jag har typ slutat önska mig saker, möjligen dyra, men nödvändiga saker, som jag inte har råd med, t.ex. dator.
24. något du önskade dig men inte fick?Näpp.
25. vad gjorde du på din födelsedag 2009? Hade fest hemma hos mig och Naomi. Det var fantabulous!
26. finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja, som sagt, om jag hade haft ett jobb och pengar lite större del av året än vad jag hade.
27. hur skulle du beskriva din stil år 2009?Svart och tajt, kjol och klänning.
28. vad fick dig att må bra? Sommaren, fantastiska vänner, att äntligen ha pengar igen (förlåt för tjatet).
29. vilken kändis var du mest sugen på? Jag tror inte att jag har varit särskilt sugen på någon kändis. Eller det har jag ju så klart, men jag kommer verkligen inte ihåg någon. Alls.
30. vem saknade du? Mamma och pappa ibland. Annars Titti, Erika, Esther och Ulrika på Normal.
31. den bästa nya personen du träffade? Jag skulle nog säga att Karin är en av de bästa jag har lärt känna i år, och Elsa, som jag ju har känt sen innan, men det är först nu vi har börjat hänga.

Inga kommentarer: