2010-02-16

Hej överklassunge!

Den här intervjun med Anton Abele får mig typ att vilja spy. Särskilt det här citatet:

"Favoritprodukt på Systemet:
Är som sagt under 20, men ett prisvärt mousserande vin som ofta sägs vara bättre än många dyra champagner är Louis Bouillot Crémant de Bourgogne."

"Mitt sämsta köp någonsin:
Att köpa plasma-tv redan 2003 var inte så bra. Ett par månader efter köpet hade priset halverats."
Anton Abele är född 1992. Han fyller 18 i år. Han var alltså 11 2003. Hur/varför köpte han en plasmateve när han var elva?

"Senaste secondhandfyndet:
Har aldrig köpt något secondhand."

och

"Återvinner: Försöker verkligen återvinna så mycket det går. Pant-burkar och flaskor är jag supernoga med men generell sopsortering måste jag bli bättre på. Fredrik Reinfeldt sägs vara väldigt intresserad av källsortering. Kanske kan få lite tips av honom?"
Mmm, konsumtionshets. Mmmm, att inte fatta att det kanske är smart att handla second hand om en vill verka "miljömedveten"?

7 kommentarer:

Ida Maria Gunnarsson sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Jag DÖR! Vilken jävla snorunge. Hur fan kan man ha råd med eget kontor i kontorshotell och hänga på Stureplansbarer när man är ett kiddo? Ska vi fixa en hitman?

Unknown sa...

Jag vet!!! Så jävla sjukt. En undrar ju. Hitman näsra säger jag!

Ludde sa...

Det som skiljer dig från honom är inte pengar utan att han verkligen har brains (=hjärna).
Du får människor som jobbar, vill och kan, att kräkas!

Unknown sa...

Ja, det var ju onekligen fint sagt, Ludde. Jag är ledsen att jag sårade dina små känslor.

Erika E sa...

hahahahahahaha, är vi verkligen helt säkra på att den här lilla pojken inte skämtar, han kan ju inte finnas på riktigt, och glöm inte....studentmössan är en fantastisk accessoar =)

Unknown sa...

Ja, det där med studentmössan är för jäkla bra! Men inte kan det vara ett skämt, han kandiderar väl ändå till riksdagen?

Unknown sa...

Jo, det tror jag nog. Ur verkliga livet så att säga. Härligt ain't it?