2009-02-25

Den inte så ensamma vargen

Det finns ju verkligen både för-och nackdelar med att vara sambo med någon. Till fördelarna hör ju bland annat att man har någon att prata med, det blir roligare att laga mat och att man ofta utvecklar en oerhört insider-betonad humor. Men så är det ju nackdelarna, som för min del inte beror på vem jag bor ihop med, utan att jag bor ihop med någon, som till exempel att det kan vara svårt att få ensamtid. För min del är det på ett sätt bra, för när jag bor själv kan det bli lite väl mycket ensamtid (vilket eventuellt hänger ihop med det faktum att jag är väldigt lat), men det är också påfrestande då och då. Jag behöver min ensamtid, då jag kan göra grejer som man gör när man är ensam, underhålla vanor som nödvändigtvis inte vill skryta med, eller ens avslöja, för någon. Andra saker som kan vara jobbiga är att man inte alltid väljer vad man lyssnar på, oavsett om det är någon annans telefonsamtal eller om det är musik. Men jag tänker mig att så länge man inte låter de här sakerna ta över och definiera hela samboskapet så borde det gå bra. Och det gör det ju, hittills i alla fall.

Inga kommentarer: