2009-02-11

Hej världen!

Jo, det är ju alltid en massa fölk som pratar om hur mycket föroreningar som släpps ut när en flyger och så där och det kan jag ju hålla med om. Det är väl inget att hymla om direkt. Men vad jag tycker att folk inte pratar om är rymdfärjor. Asså, allvarligt, rymdfärjor lär ju släppa ut lite mer än ett flygplan och är det verkligen nödvändigt att människan ska va uppe och "utforska" rymden. Jag fattar att en del åker uppe sätter upp en satellit och sånt (vilket skulle kunna ses som onödigt också..), men det är ju också en hel del som bara åker upp där på kul, eller i forskningssyfte som de säger. Jag säger: vad sägs om att satsa de pengarna på att hjälpa människor eller nåt annat häftigt? Och på köpet så mår naturen lite bättre!
Plus att jag tycker att det borde vara förbjudet för privatpersoner att äga flygplan.

Inga kommentarer: