2009-05-20

Sex=penetration

Jag var inne på den amerikanska sajten jezebel.com, där jag fick se ett inlägg som heter "The dangers of saving yourself for marriage". Jag blev så klart nyfiken och kollade upp vad det hela handlade om. Inlägget fokuserar på ett klipp från Tyra Banks talkshow där hon intervjuar ett par som varit gifta i två år. De har aldrig haft sex. De var båda oskulder när de gifte sig, men upptäckte efter giftermålet att kvinnan är oförmögen att ha sex*. För mig är det för det första oklart vad de gör hos Tyra Banks, och i och med att jag bara har sett ett kort klipp vet jag inte om det finns någon medicinsk orsak till deras problem. Oavsett så känner jag att problemet i sig är något för en terapeut, eller möjligen gynekolog, inte Tyra Banks (som för övrigt verkar vara helt oförstående). Men igen är vi där. Sex är alltid penetrativt. Åtminstone är det så de pratar om det i det här klippet. Problemet verkar vara att han inte kan penetrera sin fru. Men hej, gör nåt annat då! Jag är medveten om att jag inte vet vad som orsakar problemet eller hur kvinnan mår. Men jag förstår faktiskt inte varför penetrativt sex är den enda typen av sex som räknas som "riktigt"? Det är ju något som konstant reproduceras, till exempel gällande förspel som verkar inkludera allt som inte är kuken-i-fittan.
I slutändan handlar det ju så klart om vad som är sex, när har en haft sex med någon?


*Läs; oförmögen att ha penetrativt sex.

Inga kommentarer: