2009-06-24

Arbetslös, men glad ändå

Det är ju tur att jag inte är den enda som saknar sysselsättning nu, för då vet jag inte riktigt vad som hade hänt. Inte så att jag på ngt sätt önskar att mina vänner ska vara arbetslösa, men om jag aldrig hade kunnat hänga med ngn på dagarna hade jag nog blivit helt galen. Men nu, nu händer det lite grejer! Typ som att jag och sambon igår och i måndags var ute i Svågertorp respektive på IKEA och grälade om vilka gardiner vi ska köpa. Vi kom överens om ett tyg till köket, ett rum som egentligen inte behöver nya gardiner. Poängen var ju att skaffa gardiner till vardags/sovrummet där det nu bara hänger ett tygstycke över fönstret. Inte så himla snyggt.
I måndags var jag dessutom för andra gången på debasers utomhusbio, vilket verkligen är astrevligt. Och idag ska jag ut i naturen, eller ja, till parken i alla fall. Det enda som saknas är att bada, men det blir nog snart det med.

Inga kommentarer: