2009-06-29

I dream a dream

Om att jag en dag ska ha ett så kallat arbete, vilket jag skulle få så kallad lön för. Då jävlar, då skulle jag spendera upp de där pengarna fortare än kvickt varje månad. Så fruktansvärt gött det skulle vara att inte behöva oroa sig för om jag verkligen har råd att köpa den där melonen (eller vad det nu skulle kunna vara, iofs kostar just meloner typ 10 spänn för 3 st inne på min lokala supermarket). Jag försöker tänka bort att jag skulle ha en massa andra tråkiga utgifter också, liksom vem vill drömma om att få betala in pengar till a-kassa, pensionsspara, bygga upp en buffert för sämre tider osv.? Nej, när jag tänker på vad jag ska göra med mina pengar tänker jag på saker som:
*ost, jag älskar ost. Tanken på att kunna köpa vilken ost jag vill inne på Möllans ost, el dyl, gör mig helt exalterad.
*kläder, tänk att då och då kunna köpa något som inte kommer från HM eller second hand. Och tänk att kunna köpa nya kläder varje månad!! Åh!
*boende, don't get me wrong, jag gillar att bo i en etta i Seved tillsammans med sambon, men det är inte direkt en dröm att bo så här resten av livet. Dessutom är jag väldigt sugen på att få ta ner mina saker. Saknar min egna säng, mina böcker, mina blommor!
*mat, mmm mat
*konserter
*resor
Haha! En sån sorglig lista, men jag längtar verkligen tills den dagen kommer då jag kan förverkliga mina drömmar.

Inga kommentarer: