2009-10-10

I övrigt är jag astrött nu, efter som jag har vart på kurs i Ystad

Jag älskar Annette Kullenbergs svar på vad hon skäms mest för i senaste Nöjesguiden:
"Jag skäms mest över att jag använde för mycket ättika i den inlagda gurkan som jag serveradetill kalvsteken i lördags. Även om såsen blev mild och delikat så kan jag inte komma över detta med gurkan. Det är såt som händer. Ja, det är lätt att säga. Jag överlåter med varm hand åt vem som helst att skämmas över något jag har skrivit. De är osynliga så jag vet inte om de rodnar. Men oj, vad de skäms. En hel del. Tur för dem att det finns bloggar och internet där de får utlopp för den skam de upplever när de läser eller ser något de inte förväntat sig. Mitt yrke är dock att skriva och jag går inte omkring och skäms. Utom över att jag så sällan steker rårakor. Det är ren lättja."
Jag vet inte vad det är, men jag tycker att det är fantastisk.

Inga kommentarer: