2009-09-13

Katarina von Bredow- i love you

Jag saknar den tiden när jag föll handlöst förälskade i böcker och musik. Jag saknar att kunna läsa om en bok 10 gånger och ändå tycka att den är fantastisk. När jag var yngre så läste jag nästa alla Katarina von Bredows böcker, men framförallt "Syskonkärlek". Jag ryser fortfarande lite när jag påminns om den. Jag tyckte att den var så fruktansvärt jävla bra, den vackraste berättelsen jag någonsin hade läst, och det handlade om två syskon som var förälskade i varandra. Katarina v B beskriver deras kärlek så fint, så skört och så problematiskt som det måste vara att bli förälskad i någon som en är nära släkt med. Nu vet jag bara inte om jag skulle våga läsa om den, jag vill ha kvar den här känslan.
Andra böcker som jag förälskade mig:
Katitzi böckerna av Katarina Taikon
Vild och fri av Marilyn Harrison
Mio min Mio av Astrid Lindgren

Inga kommentarer: