2008-10-05

Häj

Jag har tänkt på en sak, när jag loggar in här så finns det en rubrik som heter intressanta bloggar. Vad menas? Vem är det som bestämmer om en blogg är intressant? Vilka kriterier är det som gäller? Nej, jag känner mkt skeptisk till detta påhitt.
Jag har jobbat idag, det har nämligen varit Normal salong med Caroline Giertz idag. Så jag har städat, arrangerat stolar, gjort te och ätit scones. Köpt blommor i ösregnet har jag gjort med. Kände mig väldigt vusen när jag kom in och sa att jag ville ha en bukett för 400spänn. Det var roligt i vilket fall (salongen alltså, inte att köpa blommor i ösregn och blåst). Jag gillar Caroline. Och Esther var tillbaka! Med skadad tass, stackarn, men det var härligt att få klappa och kela med henne igen. Det är nog Esther som jag kommer sakna allra mest när jag åker härifrån. Förresten, det här vädret som varit idag, jag trodde det var något jag skulle slippa när jag lämnade Skåne! Men det är tydligen bara en myt att det bara är i Skåne som det regnar och blåser snålt, illasinnade rykten skulle jag vilja säga.
Det var familjekris/drama är jag var hemma, min äldsta syster hade nämligen kommit (?? vad säger en eg?) i olycka. Jag hade naturligtvis allvarliga samtal med henne om vikten av preventinmedel och alla olycka som skulle komma av ett barn i hennes ålder (tro mig, hon är inte typen som skulle passa som ung mamma). I fredags skulle hon och hennes mor åka till T-hättan för närmare undersökning och eventuell avhysning, och då uppenbarade sig det tydligen att det varit falskt alarm, som min far sa. Tack och lov! Dagens ungdom alltså.

Inga kommentarer: