2008-10-09

Hjärta, smärta och hemlängtan


Min låg- och mellanstadieskola.

Systrar på promenad i Åmål city.

Kroktjärnet.
Ibland känns det som att jag vill flytta till Dalsland. Hem. Till skog, småstad och ett rött hus med vita knutar. Jag vet att jag inte skulle stå ut i längden, inte som det är nu iaf. Men i vissa ögonblick, när jag inte tänker för mycket på saker runt omkring, så tänker jag på hur mycket jag skulle tycka om att bo nära skogen. Att kunna gå ut, rida, vara i skogen. Och alla sjöar, alla badmöjligheter som finns. På sommaren är Åmål fantastiskt. Det är en fin stad, och så är det ju så att nästan hela min släkt bor där, utom mamma.
Kanske kommer jag flytta dit någon, kanske kommer jag att sitta i ett rött hus i skogen en dag. Men det kommer inte att bli snart. Än så länge får det räcka med att åka dit och hälsa på.

Inga kommentarer: