2008-12-14

Music is my boyfriend

Jag inser nu, efter att jag skaffat Spotify, att min musiksmak inte har förändrats sen jag gick på gymnasiet. Egentligen gillar jag bara de skivor jag lyssnade på då, jag har sen dess försökt tvinga mig själv att lyssna på ny musik och utvecklas, men jag tror att det är lika bra att ge upp. Jag kommer inte att förändras, ibland är det till och med så illa att jag inte gillar de nyare grejerna som en artist jag gillar gjort, utan bara det innan år 2004.
Just nu lyssnar på White Stripes "White blood cells" och minns i trean (det måste det ha varit för jag hade fyllt arton) när vi åkte bil upp till en annan skånsk bonnahåla där vi skulle träffa några killar i hängde med ibland och gå på "lokal". På vägen upp drack vi sprit och rökte i bilen och lyssnade på White Stripes. Jag var så full att jag försökte tända en cigg i fel ände utan att fatta varför det inte hände nåt, sen tappade jag cigaretten och höll på att elda upp bilen. På utestället hånglade jag med en av killarna och han försökte sig på någon form av offentlig petting, men det sa jag bestämt nej till. Ja, det var tider det. Sen åkte vi dit vi skulle sova och jag och Jenny sov ihop (jag komer ihåg att hon hade någon särskild anledning till att vi skulle sova ihop, men jag kommer inte ihåg vad det var.) Dagen efter skulle jag sätta in mina linser, men jag tappade ner en av dem i handfatets avlopp så jag fick gå runt halvblind tillsvi kom hem någon gång på eftermiddagen. Det var jävligt jobbigt med tanke på att jag är halvblind.

Inga kommentarer: