2008-12-17

Undantaget som bekräftar regeln?

I dagens Metro har de en notis om att pappans gener kan avgöra barnets kön. I det här fallet måste ju min familj var undantaget som bekräftar regeln (om det här nu överhuvudtaget stämmer). Min pappa har fem syskon, en syster och fyra bröder. Alltså borde min pappa mest få söner, antar jag. Verkligheten ser ju lite annorlunda ut, om en säger så. Pappa har fyra barn, med två kvinnor och inte ett enda av dem är av hankön. Nej, vi är tjejor allihopa. Vi måste vara någon slags avvikelse, en anomali. Kanske ska anmäla oss till experiment?
Och återigen Johan Stael von Holstein, denna källa av inspiration, skriver sin sista krönika i Metro. Det låter bland annat så här : "Jag vet att jag har inspirerat många, att jag fått många att känna att de kan. Jag vet också att många invandrare är tacksamma och jag hoppas att Jante fått sig en rejäl törn och att många färre röstar rött."/.../ "Låt aldrig sossar och fackföreningar trycka ner dig och få dig att tro att du inget kan och inget är värd." En känner ju igen sig, eller hur? Älskar hur han demoniserar fackföreningar!
För övrigt, vad är grejen med killar som har fodrade luvtröjor som ytterplagg? Det är inte okej.

Inga kommentarer: