2008-12-03

Hjärtar gratistidningar

I dagens City, där temat är trend, har de en del som de kallar Sthlm streetstyle och en av de utvalda är Emma Preisler, som svarar så här på frågan: Vad önskar du dig i julklapp?
- Jag önskar mig bokmärken på djur, blommor och hästar mest.
Det här är en tjej som är, inte sju år, utan ARTON år gammal! Vem i helvete önskar sig bokmärken??? Jag känner att nu har verkligen infantiliseringstrenden gått för långt. Väx upp människa! Det är inte okej att önska sig bokmärken när en är 18 år gammal!
Det bästa tryckfelet står dock Metro för i Johan Stael von Holsteins krönika ( i krönikan på nätet är tryckfelet rättat). I hans på väg upp står det: Fackföreningar och avundsjuka. På väg ned: Politiker som vågar säga nej, som vågar satsa på miljön, som tänker på vår överlevnad och våra barn.
Och som vi alla vet (antar jag) är det ju knappast likt kära Johan att gulla med fackföreningar, snarare är han väl känd för sitt intensiva motstånd mot detta djävulens påfund. På väg ned är ju rätt kul också...
Metro har också dagens två roligaste notiser, dels en om valrossen Sara som har lärt sig att spela flöjt ( tyvärr hittar jag ingen länk) och dels att Knut (ni vet, isbjörnen) kanske ska flytta till Sverige.
Ja, det var allt för min nyhetsrapportering.

Inga kommentarer: