2008-04-25

Hejsan socker

Är hemma hos Naomi. Det är trevligt. Egentligen skulle det här inlett plugghelgen, men det har gått så där. Dagen inleddes sisådär i och med att det alltid är ett jävla helvete att ha och göra med Skånetrafiken. Jag skulle åka buss in till stan för att ta tåget till Malmö, men givetvis var stadsbussen försenad (som alltid, jag brukar gå ut typ en timme innan jag behöver vara framme när jag åker hem för en vet fan aldrig hur länge en får vänta) så jag missade det tåg jag hade tänkt ta. Jaja, tänkte jag. Sen skulle jag fylla på mitt rabattkort, vilket visade sig vara näst intill omöjligt. Jag försökte med mina jävla mynt som jag hade skrapat ihop och varje gång jag hade stoppat i hela beloppet så spottade den ut kortet och säger "Kort finns ej". Va fan? Till slut lyckas jag i alla fall både fylla på mitt kort, köpa biljett och ta mig till Malmö. Rusar in på Vegegården och börjar äta så hetsigt att jag häller vatten över halva bordet när jag försöker dricka. Men gott var det, som alltid. I love you Vegegården!
Anyhoo. Naomi skulle nödvändigtvis shoppa efter det här och det slutade med att vi inte var hemma (jag bor förvisso inte här, men jag använder ordet hemma ganska liberalt) förrän typ fyra. Inte ett jota har blivit gjort sen dess. Eller ja, jag har ju filat lite på min disposition och läst lite i "Handbook of studies on men and masculinity".
Nej, nu ska jag äta pasta med kantarellsås.

1 kommentar:

ida sa...

nej, det blev inget. fick hälsa på henne men inget mer. tiden räckte inte till. typiskt!