2009-08-04

Ett Pripps Blåinlägg

Min helg var en Pripps Blå helg eller helt enkelt en jävligt svensson helg. I fredags var jag & M i Köpenhamn (är kanske inte så himla Pripps Blå, det är mest lördagen som hör till den kategorin) för att leta efter nya ballerinaskor. Mission accomplished. Vi ramlade runt lite i Norrebro området med några olyckliga avstickare till Ströget. Hatar Ströget. Vi började med att äta på Pussy Galore's Flying Circus, vilket tyvärr inte var alls lika bra som det brukar vara. Burgarna hade legat på grillen alldeles för länge, aiolin var inte alls lika god som den var förr och pommesen var smala och inte tjocka och härliga som de brukade vara. Efter att vi hade fått i oss våra mediokra måltid promenerad vi omkring och kollade i diverse affärer, massa udsalg, men inte tillräckligt mycket udsalg tyvärr. Sen blev det öl, först på en liten resepub där vi drack öl ut baljor till glas och sen på vårt favoritsunkhak Jagtstuen. Genast när vi kom in vände sig alla män och kollade in oss, värsta köttmarkaden! Jagtstuen har dessutom det bästa erbjudandet på fredagar; Happy day 10-17 då öl och shots kostar 10dkk, tyvärr kom vi för sent för att kunna njuta av det fina erbjudandet. Efter att vi hade suttit där ett tag blev det slagsmål utanför! Två killar slog på en annan kille med stolar! Det kom tre bussar med poliser, alla fullt utrustade med batong och pistol i bältet (till och med de civilklädda). Men vi visste att det skulle ordna sig när en rejäl dansk med truckerkeps och mjukisbyxor tog tag i det hela. Det kändes tryggt. Vi åkte hem ganska tidigt från Kph eftersom vi skulle upp för att åka på loppis dan efter.
Alltså, på lördag förmiddag satt jag mig i en Golf fullpackad med människor för att åka upp till loppisen i Kvidinge, som ligger utanför Ängelholm. Jag var peppad och redo för att rusa in så fort repet släpps och därmed kunna fynda så mycket som möjligt. Det är nämligen så det funkar, för att få tag på bra grejer måste man rusa in och folk trängs verkligen för att komma så långt fram i kön som möjligt. Sammanlagt var vi tretton personer som var på loppisen tillsammans (det var alltså fler människor där, men i vårt sällskap var vi 13st) och alla fyndade mer eller mindre. Jag köpte en 50talsbyrå, ett växtbord och två glasburkar för sammanlagt 40kr. Jag är nöjd!
Efter loppisen åkte vi hem till L:s mammas hus och grillade, asmycket mat och folköl. Sedan delades vi upp i två grupper, en grupp som gick och spelade minigolf och en som gick till havet och badade. Jag badade naturligtvis. Efter det provade vi Ls mammas ångbastu, väldigt trevligt, även om jag blev röd som en kokt kräfta i huden efter ett tag. Vi hängde ut på altanen ett tag efter det här och åkte hem vid elvatiden.
I söndags sov jag till halv ett! Måste ha varit helt utmattad av ha levt i en Pripps Blå reklam en hel dag.

Inga kommentarer: