2009-08-09

Mina 15 viktigaste böcker

Snott från Bokhora.
Rules: Don’t take too long to think about it. Fifteen books you’ve read that will always stick with you. First fifteen you can recall in no more than 15 minutes.
1. Blonde av Joyce Carol Oates
2. The Handmaid's tale av Margaret Atwood
3. Captain Corelli's Mandolin av Louis de Berniéres
4. The Passion av Jeanette Winterson
5. The Lighthousekeeping av Jeanette Winterson
6. Jag är din flickvän nu av Nina Hemingsson
7. Einsteins fru av Liv Strömquist
8. The tattooed girl av Joyce Carol Oates
9. Good Omens av Neil Gaiman & Terry Pratchett
10. Orlando av Virginia Woolf
11. Hundra år av ensamhet av Gabriel García Marquez
12. Den nya Evas passion av Angela Carter
13. Luder av Helen Walsh
14. Vild och fri av Marilyn Halvorson
15.Brott och straff av Fjodor Dostojevskij

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va? TVÅ Oates-böcker, och Dödgrävarens dotter är inte med? Skandal!/Marie
ps. Varför är din blogg ett bokmärke på min dator helt plötsligt?

Unknown sa...

Alltså, jag tog ju de som först poppade upp i huvudet. Blonde tänker jag definitivt hålla fast vid, men kanske att The tattooed girl skulle kunna ersättas av Dödgrävarens dotter. Men tycker att båda är bra!
Vet ej varför (frågetecken) Kanske ett misstag(frågetecken)
Ps. Kan alltså inte göra ett frågetecken på den här datorn.
ps 2. Faktiskt inte min dator, utan pappas.