2009-08-25

"There is nothing more natural than the act of making love. Who am I to try to change what comes naturally to you?"


Obs! True Blood spoilers.
Jag säger som Rachel Zoe: I die!!
True Blood är så sjukt bra nu, dör av spänningen. Jag vet inte ens var jag ska börja. Hela upplösningen närmar sig!! Jag tycker att det känns gött att Fellowship of the sun är ute ur bilden, åtminstone för tillfället. Även om jag antar att de kommer att dyka upp längre fram. Men just nu känner jag att de inte tillför så där hemskt mycket. För att återgå till serien; en grej som har stört mig mer eller mindre under båda säsongerna är att huvudkaraktärerna, Sookie och Bill, är så himla platta och oerhört könsstereotypa. I den nuvarande säsongen har det känts som att den enda handlingen som involverar dem är på något sätt relaterade till att Bill måste rädda Sookie, eller att de ligger med varandra (alltså, jag klagar verkligen inte på att det liggs mycket, det är jag helt och hållet för). Men i det senaste avsnittet blev äntligen bilden lite mer nyanserad och Sookie gjorde äntligen nytta genom att rädda Tara ur sin besatthet. Sen är det ju också kul att Sookie har värsta erotiska drömmen om Eric i början av avsnittet. Hehe.
Jag gillade verkligen hur allt bara eskalerade och att Sookie, Bill och Jason äntligen kom hem, förvisso för att mötas av kaos. Speciellt roligt är det ju att när de är på väg in i Bon Temps säger Jason typ att det alltid känns som att saker har förändrats sig när man kommer hem, även om det bara är småsaker. Hans lokalpatriotism är så söt. Och jag gillar att han börjar bli lite mer än den dumme Jason, utan faktist har blivit mer driftig och använder sitt huvud som Sookie säger till honom att göra. Han räddar ju verkligen Sam genom att använda huvudet.
Och så självklart MaryAnn, hur ska de besegra henne? Är det möjligt? Om hon nu är odödlig och relativt ofta genomför de här ritualerna, hur är det då möjligt att det inte märks mer? Som det verkar nu kommer ju Dionysos/Bacchus/Satan att döda alla. Och vad kommer att hända mellan MaryAnn och Sookie?
Åh, jag vill veta nu!