2008-08-01

Jag hade åtminstone tur med vädret

Nej, det har inte varit så illa. Någonting inom mig gillar ju trots allt livet på landet, med höskördar och förrymda getter. Fast getterna de har mest varit en plåga förstås. Jag kan informera om att det inte är särskilt att jaga getter för att förhindra deras framfart bland rosenbuskarna eller att försöka locka de små asen in i hagen igen. Det är inte heller så särskilt roligt att i princip inte ha tillgång till internet, det som erbjuds här är nämligen den långsammast uppkoppling världen skådat. Modem såklart, som krånglar som fan, i snitt måste jag koppla från och koppla upp igen 3ggr per session. Det är dessutom omöjligt att ladda ner det program jag behöver för att kunna göra mina uppgifter på kursen. Ack ack.
Å andra sidan har jag haft gott om tid att sova, läsa och kolla på Angel, vilket ju inte är fel. Även om jag börjar bli lite rastlös. Jag tappar heller inte hår i stora drivor längre. Hela den grejen är jag fortfarande lite orolig för, okej mitt hår har varit särdeles tjockt och vackert den här våren, men det är ändå inte okej att tappa så mycket hår. Det känns som att jag borde ha stora kala fläckar vid det här laget, men ännu har jag inte upptäckt några. Visst, håret har blivit avsevärt tunnare, men det ser nästan normalt ut fortfarande. Nu kan jag väl bara hoppas att de där b-vitaminerna jag äter ska work their magic. En vit månad har jag haft också, värsta renlevnadsmänniskan är jag. Inte en droppe alkohol har passerat mina läppar sen jag kom hit. Det känns gött, speciellt med tanke på att jag kommer till Åmål helgen då bluesen är och att jag ska åka en vecka till Berlin. De två faktorerna lär ju upphäva de goda effekterna av min vita månad. Men, en kan ju inte få allt och öl ska ju vara bra för håret sägs det.
Annars, saker som jag gjort: lärt mig handmjölka kor ganska bra (det kommer mjölk ur spenen typ 50% av gångerna jag försöker), jagat kor, mockat skit, flyttat kalvar, monterat ner en kalvbox, gjort yoghurt, ridit, fascinerats av hur tjock Chikita (Bulans syster) är, försökt att inte bli helt asocial genom att umgås med Anna och Linda, tittat på sjögräset vid bryggan, börjat läsa Allt av Martina Lowden, blev uttråkad och började läsa ”Kärlek i Europa” av Birgitta Stenberg istället, försökt lära min kära mor att använda sin nya dator, ätit mjukglass, kelat med katter, nåt sånt.

Inga kommentarer: