2008-08-10

Jag mår som jag förtjänar

Jag vaknade klockan halv nio imorse och mådde skit. Jag hade huvudvärk och obehaglig malande känsla i mellangärdet. Jag trodde allvarligt talat att jag för första gången i mitt liv skulle kräkas dagen efter, men efter en halvtimme på toaletten, en huvudvärkstablett och lite vatten senare hade jag hjälpligt återhämtat mig. Sen sov jag till halv ett. Nu mår jag so so. Kvällen å sin sida var jävligt het. Brenda Walsh är jävligt heta!
Läste precis ett jättegammalt inlägg på Belinda Olssons blogg om att Frida Fahrman hade velat leva på medeltiden, för att hon fascinerades av det fattiga livet. Jag måste säga att jag tycker att det låter lite efterblivet. Har hon någon som helst insikt i hur det var att leva på medeltiden? I think not. Inte för att jag vill påstå att jag är någon slags expert, men jag har åtminstone erfarenheten av att ha bott på landet och arbetat med djur en ganska stor del av mitt liv. Det är ingen dans på rosor, inte ens idag och på medeltiden skulle jag gissa på att det var lite jobbigare. Bara att typ bada en gång om året och dela säng med sina typ fjorton syskon.
Nej tack.

Inga kommentarer: