2008-08-19

You are my sugah, Sugar

Jag ska skärpa mig nu. Nu går det inte att sitta på arslet och inte gör ngt alls. Nu ska jag arbeta!
Jag har på allvar börjat fundera på att skriva krönikor för ngn tidning (mest AB för att vara ärlig), det verkar ju inte vara så jävla svårt att få ett sånt gig. Asså serri, den därna fotbollsfrun får ju skriva krönikor och om jag får säga det själv, så har jag nog mer att tillföra Sverige än vad hon gör. Dessutom skulle det vara sehr sehr gött att ha en extrainkomst nu när jag inte har ngn aning om vad som händer efter mitten av januari. Det känns ju inte jättehett att gå på soc.
Jag hoppas att jag får fast arbete i Malmö, men det känns ju avlägset. Tur att jag har så fina vänner som har erbjudit mig boende när(om) jag kommer tillbaka till skåne. Men jag vill ju tillbaka hit! Det är mitt hood liksom. Jag är ju faktiskt 24 nu och därmed snart vuxen. Och jag trivs här. Jag har hattat runt nog i mitt liv. Okej, jag skulle kunna tänka mig att vara borta ett tag, men på ett tillfälligt sätt. Men vem vet? Stockholm kanske blir mitt nya hood.

Inga kommentarer: