2008-03-24

100 fakta om mig del 1

Det här blir väl spännande!
1. Jag föddes den 17:e augusti 1984.
2. Jag spenderade mina första 16 år i Åmål.
3. Mina systrar heter Frida, Emma och Sofie.
4. Mina föräldrar separerade när jag var fem.
5. Jag har bott i sammanlagt sex städer, Åmål, Hudiksvall, Tomelilla, Gävle, Staffanstorp och Lund.
6. Jag flyttade hemifrån när jag var 16.
7. Jag har haft egen häst sen jag var nio år gammal.
8. En grönsak jag verkligen gillar, vilket väldigt få andra verkar ha förståelse för, är brysselkål.
9. En julafton var den enda mat jag åt sill. Fråga mig inte varför.
10. Jag gillar att rensa bland mina saker, det händer inte så ofta men när jag väl gör det då jävlar!
11. Jag hatar bollsporter.
12. När jag ser kända människor fattar jag nästan aldrig att det är en känd människa, utan tror att de är någon jag någon gång träffat. Det är på håret att jag har klarat mig från att göra något riktigt pinsamt.
13. Jag gråter nästan alltid om jag ser någon typ av sorglig historia på teve. Även på talkshows som Montel.
14. Jag tycker alldeles för mycket om choklad.
15. Jag har endast kontakt med en person från Åmål utanför min familj.
16. Jag har en förkärlek till övernaturliga fenomen och tycker det är intressant med allt som inte går att förklara (det mesta gör ju tyvärr det).
17. Jag gillar att klippa mig, men det är en av de saker jag tycker är minst viktig vilket betyder att mitt hår i princip alltid är utväxt på ett konstigt sätt.
18. Jag upptäcker mer och mer hur problematiskt det är att inte ha körkort.
19. Jag är rätt bra på att laga mat.
20. Absolutely Fabulous är ett av de roligaste programmen på denna jord.

2 kommentarer:

sarathyra sa...

oh nice!
ser fram emot resten... ;)
nr 14 och 20 kan jag oxå hålla med om. jag har en box med AF, vi borde se på den någon gång...

Unknown sa...

Haha! Låter bra. AF ÄR en plan!