2008-03-16

Suck it up

Börjar tydligen att bli för gammal för att dricka flera dagar i rad. Det handlar ju inte ens om vilt festande hela nätterna utan bara lite öl och vin. Igår var trevligt, utom vissa störningsmoment av typen Skånetrafiken. Jag och Marie hade sen innan bestämt att vi skulle åka tillsammans, så jag tog mig ut till andra sidan stan. Väl där står vi och väntar på bussen, som numera i sedvanlig ordning var sen och full, alltså körde den förbi oss. I hopp om att det skulle komma en extra buss stod vi och väntade i tjugo minuter, men nej. Ingen jävla buss. Marie som var lite krasslig bestämde sig för att gå hem igen, medans jag tog en buss in till stan och tågstationen. Naturligtvis var stadsbussen sen, vilket ledde till att jag missade tåget till Malmö med typ en halv minut. Och som ännu en lycklig slump gick det inga tåg på en halvtimme efter det. I alla fall hade Marie vid det laget ändrat sig och tog också hon en buss in till stan. Och vi lyckades komma med nästa tåg! Helt jävla amazing! Därefter var resan som en dröm, tack och lov. Men kontentan är i alla fall att det tog oss en och en halv timme att ta oss på ett transportmedel mot Malmö.
Hos Naomi var det trevligt, vi fick god mat. Allt var frid och fröjd.

Inga kommentarer: