2008-09-30

And I know I was wrong/ When I said it was true

Jag är i Åmål och bara tar det lugnt, väldigt skönt måste jag säga. Har varit hos mormor och hämtat lute mer grejer som jag behövde ha, typ min vinterjacka. Känner att det är dags nu. Sen i onsdags har jag känt mig som Charlotte i Satc när hon går runt med Anthony och pratar om sina relationsissues och han helt plötsligt stannar och pekar och hon säger "When did it become fall?". Så har det varit nu, röda löv på träden och höst i luften. Jag känner bara för att sitta insvept i en filt, dricka te och läsa vampyrböcker.
Jag skadade mig igår också! När jag gick i genom mina grejer hos mormor så la jag typ en bok på morfars gamla ritbord och när jag skulle ta upp boken igen körde jag en av linjalerna under nagelns på ringfingret. Det gjorde asont och blödde under nageln. Nu är jag spänd för att se om det kommer bli en blånagel av det hela. Men på det hela taget var besöket hos mormor bra, jag fick nämligen en massa gamla jättefina smycken. Bland annat en massa som mormor hade fått när hon var i Amerikatt och hälsade på släktingar, så jag är väldigt nöjd.
Måste ju informera om bokmässan också. Allt var väldigt överväldigande, min plan var ju egentligen att knyta lite kontakter på förlagen, men det blev liksom inte riktigt tid för det. Antingen stod jag i montern (där jag iofs knöt lite kontakter.. Har suttit bredvid Birgitta Stenberg på middag t.ex.) eller så försökte jag hinna med att träffa en massa folk som bor där. Trots mitt vimsande över halva stan lyckades jag bara träffa min kusse i typ 5min, men men. Det är tanken som räknas eller nåt. Sen såg jag ju Susan Faludi seminariet, top notch. Och så fick jag min signerat. Gött. Sen köpte jag Neil Gaimans senaste "The Graveyard book" som Sciencefictionbokhandeln hade smygpremiär på, ser mkt fram emot att läsa, men det dröjer kanske lite. Har en hel del att plöja om en så säger. Andra fynd var Åsa Grennvalls "Cynisk Romantiker" och de fem första böckern i "Sagan om Isfolket"-serien. Missade dock att träffa Margit Sandemo. Herregud, jag kommer ihåg är jag var typ tretton och läste Isfolket första gången. Det var min "Grottbjörnens folk", om jag så säger. Galet underhållande, om ej så o-pk det kan bli. Jag ska faktiskt söka jobb på Schibsteds underhållningsavd som ligger i Helsingborg, det är de som ger ut Sandemos böcker. Jag hoppas nästan att jag får jobb där!
Har dock blivit mer och mer sugen på att typ starta en egen bokhandel, men jag tänker mig att jag ska jobba lite som anställd först...
Ja, det lär bli fler bokmässor för min del kan jag ju säga.

2 kommentarer:

sarathyra sa...

mig träffade du ju. och Lisa.
och det är väl sannerligen inte fy skam...

Anonym sa...

Stackars din nagel!