2008-09-23

Och nu är jag irriterad igen

Ja, jag vet att det här är en gammal krönika, men det hindrar mig inte från att bli störd av dess innehåll. Maria Abrahamsson, denna underbara kvinna, gör det igen. Jag blir så jävla upprörd över att någon som påstår sig vara feminist (med tanke på hennes senaste samarbete med Petra Östergren så får en väl anta attdonär feminist) är så fruktansvärt arrogant mot genusvetenskapen som just vetenskap. Jag är trött på att behöva försvara min disciplin för alla och envar, men anyways. Jag vet inte alls vilka inblick MA har i genusvetenskap, men den verkar ju minst sagt begränsad. Ja, genusvetenskapliga rön är ibland svårbegripliga, men jag skulle vilja påstå att de flesta vetenskapliga rön är svåra att förstå om en inte tidigare är insatt. Jag sitter då inte och gnäller om att jag inte fattar det senaste inom fysiken, kemin eller whatever. Om en nu ska kritisera genusvetenskapen så får en väl för fan åtminstone se till att vara så insatt att en förstår den basic terminologin. Som till exempel ord som intersktionalitet.
Och för övrigt, sysslar inte all forskning med elitism?

Inga kommentarer: