2008-09-20

Jag är den levande versionen av hitta.se

Ja, alltså, jag har varit på stan idag eftersom jag var fast besluten att hitta ett pa r byxor som både passade och såg acceptabla ut. Tänkte att det skulle vara bra att ha på bokmässan när jag ska sprinda runt mycket. Jag shoppade lite i onsdags också, på söder. Men då hittade jag inga byxor som jag kände var rätt. Däremot köpte jag två koftor, som jag verkligen kommer att ha nytta av eftersom det blir kallare vid fönstren på Normal och jag sitter precis bredvid ett fönster. Anyhoo, jag åkte alltså in till city och lyckades till sist hitta ett par okej byxor på Lindex. Men mer imponerande var att jag hittade till Urban Outfitters! Jag är ju verkligen inte bevandrad i att hitta i Sthlm och även om det egentligen inte var svårt så är jag ändå imponerad av mig själv. Fick också lite mer styrsel på hur det ser ut där. UO däremot var en besvikelse, jag vet inte om det bara är att kedjan har förändrat utbudet eller om det bara är butiken här. Dåligt i vilket fall.
Jag åkte ut till Hornstull (alltså jag är typ asbra på att hitta i tunnelbanan nuförtiden (med asbra menar jag att jag än så länge kommit dit jag velat)) och letade upp Hallongrottan, där jag bara har varit en gång innan och då med Naomi som ledsagare. Men visst, jag kom dit med och köpte två böcker, The Etichal Slut och Porr, horor och feminister. Jag tänkte förbereda mig lite för seminiariet Mot en ny feminism! på Bokmässan. Det leds av Petra Östergren och gissa!....

Maria Abrahamsson!
Tydligen är de värsta bästisarna nuförtiden. Det kan bara bli sjukt provocerande. Jag menar Maria Abrahamsson är ju i princip tecknet på att jorden kommer att gå under.

Ja, sen åkte jag hem. Och det gick bra det med.

Inga kommentarer: