2009-11-10

Dollhouse

Jag stör mig så mycket på att det sista avsnittet i första säsongen av Dollhouse är så jävla mycket bättre än hela resten av serien. Så typiskt. Jag tycker att Dollhouse är okej, men det sista avsnittets potential är så fruktansvärt bra. Sista avsnittet är en glimt in i framtiden, där imprint- teknologin har gått helt snett och det är domedagsstämning, var man för sig själv liksom. Åh, jag undrar varför Joss inte gick med den idéen istället? Eller åtminstone hoppas jag att den kommer att utvecklas mycket och att vi slipper det här långsamma trista som pågår nu. Det händer liksom inget! Visst Echo/Caroline börjar minnas att hon är en människa och inte en doll och vi har fått se Sierras historia som var spännande. Delar är ju spännande liksom, men det är så långsamt och det som händer är inte särskilt spännande. I första säsongen var det åtminstone Pauls jakt på sanningen och Alphas återkomst som kryddade soppan lite. Nu är det bara slätstruket. Jag är inte så intresserade av att se Echo göra fler uppdrag, visst första säsongen hade det sin poäng, men nu har jag fattat grejen, kom med nåt nytt! Och jag tycker att det är konstigt att det är just storyn och spänningen som är problemet, det brukar verkligen inte vara det som är problemet när jag har tittat på Joss Whedon serier innan. Buffy och Angel har båda sina svackor men storylinen har ALLTID varit stark.
Jag har haft så höga förväntningar (det är Whedon serie liksom!), men än så länge har Dollhouse verkligen inte levt upp till mina förväntningar.

Inga kommentarer: