2009-11-12

Drömtydning

Inatt drömde jag att jag stod under ett fönster, fullpackad med grejer bland annat min dator. Jag vet inte varför jag står där, men jag står fridfullt och väntar på någo/t/n. Runt mig är det skräpigt och det ligger mosade tomater överallt. Människor lutar sig ut genom fönster och spottar. En man öppnar ett fönster ovanför mig och spottar på mig! Äckligt segt spott. Jag bestämmer mig för att ringa polisen och anmäla honom för förargelseväckande beteende. Det gör jag alltså (och innan jag ringer så tänker jag över om jag ska ringa 112 eller 114 14). På nåt sätt slutar det med att jag går in på ett café där det kryllar av poliser, men ingen verkar uppmärksamma mig alls. Då slår det mig att jag har glömt min dator och mina andra grejer på trottoaren där jag stod förut. Blir stressad och springer tillbaka och där ligger mina grejer, helt blöta av spott.
Sensmoral: män är svin.

Inga kommentarer: