2009-11-13

Fredagsmyyyyz

Jag vaccinerade mig alltså igår. Det känns okej, jag blev inte sjuk och jag kan gå framåt. Fick ont i armen dock, men det är inte så farligt. Jag kan använda den nästan normalt även om jag inte kunde sova på vänster sida inatt. Själva vaccinering tog kanske 5min max, och allt var väldigt effektiviserat. Två män stod och tog emot, kollade pappren + leg och sa till en att ta av sig ytterkläderna, sen gick man ner i korridor och blev där haffade av en ledig läkare. De kollade pappren, och sprutade in vaccinet i armen. Sen fick man gå ut i korridoren och fortsatta gå bortåt, där väntade fler volontärer som sa till en att sätta sig i väntrummet och vila. Blev naturligtvis oerhört stressad av att vara tvungen att gå och sätta mig där. Fick hög puls och trodde typ att jag skulle svimma och tas in på sjukhus. Det var dock lugnt. Gick därifrån och ringer mamma som glatt berättar att hennes kompis chef blev jättesjuk när hon fick sprutan och fick läggas in med syrgas. Ba "tack mamma".
Snart ska jag träffa M, så ska vi köpa vin och ost och myza med N.

Inga kommentarer: