2009-11-03

Ett skepp kommer lastat med.... lista!

Du heter: Erika

Smeknamn: Näj, tror inte det? Kommer inte på nåt nu i alla fall.

Vad tror folk om dig? Jag vet inte. Är konstant rädd för att folk ska tro att jag är dum i huvvet,
men jag tror att det är ogrundad rädsla. Eller är säker faktiskt. Kanske att jag är positiv.

Stämmer det? Jag ser inte mig själv som en positiv person, men å andra sidan är jag inte alltför negativ heller.

Vad får du oftast komplimanger för? Att jag är så sjukt snygg. Ehehe. Har snälla kompisar. Av främlingar är det oftast mina kläder. (Av obehagliga okända män; mina bröst).

Brukar du skratta för dig själv? Ja! Jämt!!

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Ingen fara ring mig när jag ska komma ner :)

Var bor du? I Malmö. Fantastiskt.

Trivs du där: Ja!! Kan inte tänka mig att flytta. Nästan allt är bra med Malmö.

Äger du några Converse: Ja ett par turkosa hightops. Kanske dags att köpa nya?

Brukar du bli för full:Det händer väl... Blir full ofta i alla fall. Har alltid varit känslig för att bli för full. Jag vet att det finns folk som ignorerar att de börjar må illa och fortsätter dricka. Jag kan inte. Ännu viktigare, jag vill inte. Vill bara vara lagom full.

Är du blyg? Oftast inte, men blir generad ibland. Asså, det händer ju.

Sysslar du med någon idrott: Nä inte nu för tiden. Hoppas på att kunna ta upp ridningen snart.

Vill du hellre ha mail än brev: Ja, det tror jag. Har inte fått brev förutom från företag på länge.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej.

Har du spytt offentligt: Jag är synnerligen dålig på att hålla inne kräk, så ja. Det var länge sen nu, men det jag kommer ihåg tydligast är när jag spydde framför fötterna på en lärare.

Är du nöjd med ditt liv: Ja, lite mer säkerhet hade ju vart trevligt. Och att min och Ms plan går att genomföra.

Är du bortskämd: Nej, det tycker jag inte. Jag har haft möjlighet att få mer stöd av mina föräldrar än andra har haft, men jag tycker inte att jag har utnyttjat det. Det är dessutom inte på ett extremt sätt, mer än att jag har kunnat låna pengar. Långt utlägg, medelklassguilt.

Vad gör du i morgon:Går upp, äter frukost, jobbar, går ner på stan och kollar in utbudet på bokhandeln och Kupan. Hälsar på mormor. Promenerar lite kanske.

Vad är det värsta du vet?En del män, att tappa bort saker och bråk.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Gör möe. Naj vet ej. Nån tusenlapp.

Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Helen i "Våtmarker" eller Charlotte Roche då.

Vad längtar du till? Att starta företag.

Är det okej att gråta: Så klart. Är typ konstant gråtmild när jag lyssnar på p3 dokumentär eller tittar/läser ngt sorgligt.

När grät du senast: På riktigt? Det är ett tag sen, kanske ett år sen?

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Betala skulder, åka utomlands och starta ett företag.

Bär du glasögon eller linser: Ja, fruktansvärt slitna glasögon, ska köpa nya snart.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej.

Vill du gifta dig: Nej, äktenskapet är en förlegad institution.

Vill du ha barn: Tror inte det. Nej.

Är du bra på att laga mat: Jo, det tycker jag. Ingen har klagat hittills.

Är du musikalisk? HAHAHAHA! Nej.

Tror du på ett liv efter döden: Jag hoppas lite och tror lite reinkarnation. Undviker ämnet dock.

Bor dina föräldrar tillsammans: Nej, det var länge sen.

Har du tandläkarskräck: Nej, men det var länge sen jag var där nu.

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Kanske när morfar dog, men tror faktiskt inte det.

Biter du på naglarna: Nej för fan.

Inga kommentarer: