2008-05-29

FYI

Jag har inget emot dejtingsajter som baseras på urval. Jag tänker på till exempel den som lanserades för högutbildade alldeles nu. I de här fallet är jag helt för tillgång och efterfrågan. Jag bryr mig liksom inte om folk väljer att basera sitt val av livspartner* på hur denna ser ut, vilken utbildningen eller andra kriterier är ju upp till dem. Det kommer folk göra oavsett om det finns en dejtingsajt som bara låter människor som är högutbildade vara med. Jag blev inte ens upprörd när det för några år sen lanserades ett community som var för "snygga" människor och involverade någon form av urvalsprocess, yada yada. Anledningen till att jag inte blev upprörd, är att jag tycker att det verkar vara helt idiotiskt att vilja vara med där. Tänk på människorna som söker medlemsskap liksom! Jag tvivlar starkt på att jag skulle vilja ha någon form av samröre med dem.


*Jag vet inte varför, men jag gillar verkligen ordet, på ett ironiskt sätt naturligtvis.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du bloggar så intelligent min vän. Good work.

sarathyra sa...

japp, samma nummer har jag!
stadt på lördag?
puss