2008-05-25

Hur många idioter får plats i en bil?

Jag dör så många idioter det finns! Jag fattar inte att jag ens orkar bry att läsa vad folk skriver, det skulle ju ändå inte gå att få dem att fatta vad jag vill ha sagt. En annan märklig sak är att det är så många som skriver om feminism som någon slags "religion". Jag antar att en kan möta ett visst motstånd om en ansätter feminister genom aggessiva uttalanden om dem. Men det är väl inte så konstigt? Om jag skulle gå fram till någon som t.ex är jägare och började gorma om att det är förjävligt att den personen jagar och misshandlar djur eller whatever, skulle inte den personen bli jävligt pissed då?För det mesta när jag träffar på människor som vill ifrågasätta mina åsikter som feminist, är de enormt aggressiva. Det går inte att på ett lugnt sätt framföra mina åsikter och argument, utan att bli avbruten, hånad och högljutt avfärdad. Detta trots att det i princip aldrig är jag som startar den här typen av diskussioner. Jag kan erkänna att jag inte alltid är så jävla meddelsam och lättsam när det kommer till sådana här diskussioner, men jag blir ju heller inte bemött på ett bra sätt. Jag vill heller inte alltid diskutera feminism med okända människor som kommer och tränger sig på, jag föredrar ofta att vara med mina kompisar som inte ifrågasätter mig.
Jag upplever dessutom väldigt ofta att de jag diskuterar inte har underbyggda fakta, utan pratar om någon slags "allmän kunskap". Jag förnekar inte människors upplevelser, men i det här fallet vill jag gärna ha något jag kan bemöta. Dessutom verkar det som argumenten har en tendens att upprepas, ungefär som en uppdragen apa. När jag tänker på sånt här blir jag lite rädd för att leva i den här världen.

Inga kommentarer: