2008-05-22

Joråsåatteh....

Ska plugga idag, har inte börjat ännu, men har bestämt att jag ska skriva klart teorin (Butler, kanske lite Kimmel) och analysen. Roligt! Eller nä... Det måste ju göras. Och det känns ju bra att ha fått det bekräftat att jag inte är menad för en akademisk karriär (alltså, det är ingen som har sagt det till mig, utan det är snarare att jag har insett det eftersom jag tycker att det är ganska... tråkigt att skriva uppsats).
Fick ett sug efter att flytta till götet nu, varför liksom? Det är inte ens en stad jag har varit särskilt mycket i. Egentligen vill jag ju bara bo här, men nu blir det ju Sthlm till hösten åtminstone. Sen ska jag bara få ett jobb också. Mindre roligt, att söka jobb that is.
Läser Myggor och tigrar nu, har inte kommit så himla långt. Men jag blir liksom.. lite obekväm av att läsa den. Hon börjar ganska tidigt att trasha sina manliga kollegor, vilket jag verkligen inte har ngt emot då jag tycker att en ganska stor del av författarsverige behöver komma ner på jorden. Det är ngt med hennes sätt att skriva om det i relation till sig själv bara. Hon låter så himla självgod. Äh, jag vet inte, det känns som det bara är att jag är typiskt jantelag och inte vill att någon ska tro att de är är nåt. Och sen vill jag försvara mig och säga "men jag gillar Carina Rydbergs Den högsta kasten", som ju faktiskt är typ samma upplägg. Jag vet inte, jag kanske helt enkelt inte gillar Maja.

Inga kommentarer: